Blog Bernd en Sabine.nl

Welkom op de blog van Bernd en Sabine, wij zijn 2,5 maand met een camper op rondreis in Nieuw-Zeeland. Met deze blog willen we jullie op de hoogte te houden van ons en onze avonturen. Veel lees plezier en vergeet niet om een berichtje achter te laten...

Op weg richting NL!

14-12-2009 Bernd 8 Reacties

Hallo allemaal,

Hierbij voor de laatste keer een berichtje vanuit Nieuw Zeeland. We staan nu op het vliegveld in Christchurch, wachtende om in te checken. We vliegen van hieruit richting Singapore en na daar 6,5uur gewacht te hebben stappen we in het vliegtuig richting Amsterdam! Waar mogelijk zullen we het ballonnetje verplaatsen zodra we geland zijn. Verwachte aankomst in Nederland is woensdagochtend Nederlandse tijd.

Voor de rest willen we jullie allemaal bedanken voor het lezen van onze berichtjes en het achter laten van reacties. Daar hebben we erg van genoten.

Onze reis was fantastisch en het is een avontuur geweest wat ons altijd bij zal blijven :)

Tot in Nederland!

Bernd en Sabine

UPDATE: We zijn gearriveerd in Singapore en gaan nu ff een bed opzoeken!

Christchurch

12-12-2009 Bernd 9 Reacties

Hallo!

De afgelopen dagen hebben we het centrum van Christchurch bezocht. Christchurch is de grootste stad van het zuidereiland en zoals je aan de naam al kunt zien staan hier erg veel kerken..

We hebben ons rond laten rijden in een oud trammetje, welke langs alle bezienswaardigheden in Christchurch komt. Nadat we het rondje met de tram hadden gemaakt en alle grote parken en kerken in Christchurch wel gezien hadden besloten we om in de gondel te stappen.

De rivier waar we overheen gingen was erg ondiep en de man die onze gondel bestuurde zei dat het wel eens voorkwam dat de boot vast kwam te zitten als de inzittenden te zwaar waren. Ondanks al onze extra vakantie kilo's hebben wij gelukkig de bodem niet geraakt. Dat viel nog weer mee dus..

Ook zijn we nog onderdeel geweest van een voorstelling op het plein in het centrum waarbij ik op de grond moest gaan liggen en een man op een 1wieler over me heen ging springen. En Sabine moest even later zijn handen vast binden op zijn rug voor een andere truc. Zie de fotos..

Verder hebben we voornamelijk op terrasjes gezeten, monopoly gespeeld, gebasketbalt, gekaart en gezwommen. Kortom geluierd ;)

's Avonds gaan we meestal eten in het grote winkelcentrum welke naast de camping ligt. In het winkelcentrum zit in het midden een grote ruimte waar allemaal tafels en stoelen staan. Daar omheen zitten allerlei afhaaltenten; Chinees, Koreaans, Turks, Japans, Italiaans en Amerikaans (McDonalds). Het leuke hiervan is dat je dan allerlei dingen kan combineren en het is niet duur!

Het weer hier is verder prima, als het onbewolkt is dan ligt de temperatuur rond de 23 graden. Helaas hebben we ook wel een paar bewolkte dagen gehad maar dan is het nog steeds wel 18 graden. Oké dus!

Dat was het voor nu, tot horens :)

Groetjes Bernd en Sabine

P.s. ook ben ik nog onder gepoept door een zeemeeuw, een leuke afsluiter van de vakantie gezien deze vakantie begon met Sabine die onder gepoept werd... Tijd om naar huis te gaan dus!

Doeii Camper, Hallo Kozy Kiwi!

06-12-2009 Bernd 9 Reacties

Hallo iedereen,

Afgelopen week zijn we van de oostkust naar de westkust gereden en weer terug naar de oostkust. We vertrokken vanuit Hanmer Springs en gingen naar Greymouth (een plaats waar we begin november ook al een stop hadden gemaakt). Het uitzicht onderweg was prachtig omdat we nu over de bergen reden en door de National Parks.

Aangekomen in Greymouth hebben we voornamelijk buiten zitten kaarten op de camping. De omgeving van Greymouth hadden we namelijk al gezien. Het weer was overigens erg goed in Greymouth. 's Avonds hebben we nog een kleine strandwandeling gemaakt.

Na 2 nachten Greymouth besloten we maar weer richting de oostkust te gaan, en wel naar Christchurch vanwaar we naar huis vliegen (we gaan dus niet terug naar het Noordereiland Deutsche Freund of moet ik zeggen Peter Waanders?). Terug naar de oostkust reden we langs Arthur's Pass een andere weg dus maar dezelfde fantastische uitzichten.

Aangekomen in Christchurch zijn we richting de Top10 camping gegaan en hebben daar een plek voor de camper gereserveerd en alvast een huisje (Kozy Kiwi) gehuurd voor de laatste 9 nachten. Nadat we het bijzijnde winkelcentrum hadden bezocht gingen we terug naar de camper om daar een potje te gaan kaarten.

Op een gegeven moment keek ik uit het raam en dacht ik dat ik Rick en Danielle uit Goor voorbij zag rijden in hun camper. Nadat ik achter de camper was aangelopen bleek het ze inderdaad te zijn. Ik wist wel dat ze ook in NZ waren maar om elkaar dan daadwerkelijk tegen te komen is dan wel weer toevallig! Die avond gezellig een paar biertjes met elkaar gedronken.

Gisteren hebben Sabine en ik de buurt een beetje verkend en zijn we weer in het winkelcentrum geweest (is gigantisch groot winkelcentrum) en hebben daar tegen elkaar gebasketbalt (zoveel mogelijk ballen in de basket gooien). Sabine heeft me daarmee verscheidene malen ingemaakt... Verder hebben we die dag nog gezwommen in het zwembad op de camping en zijn we naar de bioscoop geweest. Die nacht was onze laatste in de camper.

Momenteel is het zondagmiddag en lig ik nu op bed in de Kozy Kiwi verhaal te schrijven. We hebben al onze kleren en spullen al uit de camper gehaald en Sabine is nu de camper aan het schoonmaken. Ik mag me er niet mee bemoeien. Morgen brengen we de camper terug naar Kea en dat zal dan tevens onze laatste ritje in de camper worden. Wat vliegt de tijd toch snel voorbij...

Groeten,
Bernd en Sabine

P.s. Het centrum van Christchurch bezoeken we aanstaande week, blijf de site dus nog wel even volgen voor nieuwe fotos en verhalen :)

Hanmer Springs

01-12-2009 Bernd 10 Reacties

Hallo allemaal,

Hierbij weer een verhaaltje van onze kant, zoals jullie in de vorige blog al hadden opgemerkt zijn we vorige week 5 dagen in Kaikoura gebleven. Voornamelijk omdat het weer de eerste dagen erg goed was, helaas was dat de laatste paar dagen wat minder (regen). Behalve de Walvis tocht zijn we ook nog naar een zeehonden kolonie gereden, net buiten Kaikoura. We dachten dat er maar 1 zeehond zat (onze ogen zijn niet supergoed) maar toen we de verrekijker pakte bleek dat er tientallen zaten... Haha! Verder hadden we in Kaikoura ook nog een ander Nederlands stel leren kennen, die waren een jaar op wereldreis.. dat is wel iets langer dan ons. Met hun nog avond biertje gedronken was gezellig! Verder voornamelijk gerelaxt in Kaikoura en in het zwembad gelegen wanneer mogelijk (de eerste 3 dagen).

Omdat het weer niet beter meer werd besloten we afgelopen zondag om richting Hanmer Springs te gaan. Een soort van kuuroord plaatsje in de bergen. Die dag was het geweldig weer en hebben we de hele dag buiten gezeten in onze zwembroek :)

Gisteren zijn we richting het kuuroord gegaan alleen regende het bijna de hele dag. Niet alle baden waren open maar dat kwam omdat ze er mee aan het werk waren en daardoor hoefde we maar de helft van de entree te betalen.. Het kuuroord was verder erg ontspannend, lijkt wel een beetje op de Zwaluwhoeve alleen heeft iedereen hier gewoon zijn zwemkleding aan.

Omdat we nu alles op het zuidereiland gezien hebben wat we wouden zien (op Christchurch na) maar nog een week de camper hebben, hebben we besloten om nog een keer dwars over te steken na Greymouth (dus horizontaal van oost na west) en vandaar uit via Arthurs Pass terug naar Christchurch te rijden. In Christchurch moeten we vervolgens de camper inleveren (7 dec.) en hebben daar dan nog een week te besteden voordat we op 15 dec. terugvliegen richting Nederland :(

Dat is dus de globale planning voor de resterende tijd. Vandaag gaan we iig nog even lekker genieten van het zonnetje zodat we morgen weer fit achter het stuur zitten!

Tot horens,

Dolfijnen en Potvissen

26-11-2009 Bernd 10 Reacties

Sabine en ik hebben een Walvis tour gedaan en daar hebben we geen spijt van gehad! We hebben zeehonden, dolfijnen, albatrossen, potvissen en orka's gezien. Het feit dat we orka's zagen was erg bijzonder, want zelfs de bemanning van de boot stond met hun mobieltje te filmen (ze gaan ca. 3 keer per dag met de boot uit, 7 dagen in de week en dit was voor de meeste de eerste keer dat ze orka's in het wild zagen). En verder zagen we 8 potvissen (Sperm Whales) waar je er normaal maar zo'n 2 ziet. De zeehonden, dolfijnen en albatrossen zie je hier altijd.

Op het filmpje zie je een paar dolfijnen rond de boot springen en in de verte zie je 2 potvissen die op het punt staan om te gaan duiken. Als je goed kijkt zie je ze allebei een duik maken in het filmpje (kun je zien aan het feit dat je hun staart ziet). Excuses voor het niet stilhouden voor de camera, maar de zee was erg ruig! Voor foto's van deze boottrip nodigen we je uit om na de vakantie een keer ons fotoboek te komen bekijken, want we hebben geen foto's gemaakt voor de blog...

Happy Feet

23-11-2009 Bernd 10 Reacties

Hallo allemaal,

Hierbij weer eens een berichtje van onze kant. Zoals jullie in Sabine's verhaal hadden gelezen hebben we afgelopen donderdag dus een treinreis gemaakt. Het was een treinreis door the middle of nowhere zoals op de foto's te zien is. Indrukwekkend om te zien hoe ze 100 jaar geleden dat spoor zo hebben aan kunnen leggen. Na de treinreis zijn we het centrum van Dunedin ingegaan om wederom uit eten te gaan.

Vrijdags zijn we vertrokken vanaf de camping en zijn we richting een ander deel van Dunedin gereden. Daar ligt namelijk de steilste weg ter wereld! Sabine en ik zijn allebei naar boven gelopen en dat was een behoorlijke klim, gelukkig ging de afdaling een stuk makkelijker (vooral als je gewoon naar beneden rende).

Daarna zijn we doorgereden richting Oamaru waar we onze camper op de camping hebben neergezet. Toevallig was er die dag een dorpsfeest, had iets te maken met hoe ze er vroeger leefde. In het park waren allerlei beeldenkunstenaars bezig met beeldhouwen, daar hebben we ff een kijkje genomen en het zag er indrukwekkend uit. Vervolgens zijn we het centrum ingelopen en hebben we daar tot 5 uur rondgelopen toen begon namelijk een rugby wedstrijd in het park. Deze wedstrijd werd gespeelt op de manier hoe ze het ook in 1905 deden. Daar een helft naar gekeken en toen terug naar de camping gegaan.

Die avond met camper en al naar de kust van Oamaru gereden om pinguïngs te gaan bekijken die dan aan land komen. Was een erg mooi gezicht, we zagen een kleine 100 pinguïns aankomen vanuit de zee, en toen ze aan land waren liepen ze allemaal uit elkaar richting hun nestje. Helaas mochten we hier geen foto's maken.

Zaterdags zijn we weer vertrokken en richting Fairlie gereden, onderweg genoten van het uitzicht en even gestopt bij Lake Tekapo. Dit meer ziet er zo bijzonder uit omdat het zo'n onnatuurlijke kleur blauw heeft, erg mooi om te zien. Ook hebben we daar nog even een potje minigolf gespeeld en wat gegeten. Aangekomen in Fairlie hebben we verder niks meer gedaan.

Gisteren hebben eerst even Fc Twente radio geluistert en zijn toen richting Akaroa gegaan, een schiereiland rechts van Christchurch. In dit plaatsje woonden vroeger veel Fransen en dat kan je in het dorpje terug zien aan bijv. de straatnamen. We hebben besloten om hier 2 nachtjes te blijven om even een dagje bij te tanken.

Het is hier ondertussen nu maandag middag en zon schijnt weer lekker. Sabine gaat een poging doen om wat bruiner te worden en ik duik denk ik het zwembad maar eens in.

Tot de volgende keer!

Bernd and the Chocolate Factory

18-11-2009 Sabine 12 Reacties

Dag lieve mensen,

Afgelopen zondag zijn we dus naar Milford Sound geweest en het was prachtig! We vertrokken al vroeg met de bus richting de haven. Onderweg hebben we enkele stops gehad want toen was het uitzicht al erg mooi. We hebben zelfs weer in de sneeuw gestaan! Ook hebben we de Kea vogel van erg dichtbij kunnen zien. Deze vogels kennen geen angst en lusten graag een hapje van je schoenen en zelfs de auto! Maar dat ging gelukkig goed en konden we dus weer verder.
Aangekomen aan boord stond er een buffet voor ons klaar. Bernd bedacht zich geen moment en even later zat meneer al met 4 hamburgers aan tafel.
De gemiddelde neerslag in dit gebied ligt tussen de 7 en 9 meter. Door deze regenval ontstaan er tientalle watervallen. Dit keer waren we dus wel blij met de regen want het zag er prachtig uit! Tijdens deze tocht hebben we ook een kijkje onder water kunnen nemen; op 10 meter diepte! O.a. Een zeester gezien en vreemde gevlekte vissen..

De volgende dag zijn we richting Invercargill gereden. Hier hebben we alvast een nachtje op de camping geboekt en zijn vervolgens doorgereden naar het plaatsje Bluff. Zoals we op het noorder eiland in Cape Reinga het (bijna) noordelijkste puntje ervaren hadden, hebben we hier het-bijna-zuiderlijkste-puntje van het eiland bezocht. We hadden hierbij mooi uitzicht over Stewart Island en enkele andere eilanden van NZ.

Dinsdag zijn we naar Dunedin gegaan. We hebben hierbij niet de State Highway gevolgt maar een scenic route langs de kust. Een stop bij Nugget Point zorgde voor mooi uitzicht en daar hebben we enkele zeeleeuwen gespot. Ook hadden we vanuit een huisje uitzicht op een beschermd gebied voor pinquins, maar de pinquins waren helaas niet thuis.

Vandaag zijn we het centrum van Dunedin ingeweest en hebben een chocolade fabriek bezocht! Hoewel ik niet veel meekreeg van het verhaal van de gids heb ik toch gezien hoe er chocolade eieren werden gemaakt en natuurlijk lekker gesnoept! Niet zo veel als Bernd, want daar viel niet tegen op te eten. Maar goed dat ik hem hardloop schoenen heb gekocht..
De rest van de middag hebben we lekker op een terrasje gezeten en uit eten geweest. Morgen gaan we treinreizen! Deze treinreis behoort tot één van de mooiste treinreizen ter wereld. We zijn benieuwd.

Alles goed verder in het koude en regenachtige Nederland?

Groetjes van ons

I believe I can fly..

14-11-2009 Bernd 15 Reacties

Hallo allemaal,

Hierbij weer een berichtje van onze kant, omdat Sabine's verjaardag er tussen zat hadden we geen tijd om een blogje te schrijven.

We hebben een bewogen weekje gehad, en dat begon woensdag want toen is Sabine wezen paragliden! Ikzelf durfde het niet aan.. Sabine werd woensdagochtend om kwart over 11 opgehaald en naar de top van de berg gereden. Ik mocht niet mee in de bus, dus ben er met de camper gedeeltelijk achteraan gereden totdat ik bij het landingspunt was. Sabine kreeg boven de instructies, een piloot toegewezen en werd samen met de piloot vast gemaakt aan de parachute. Toen dat gebeurd was moesten ze gewoon naar de afgrond rennen en doordat er lucht in de parachute kwam vlogen ze. Ze zijn ongeveer 20 min. in de lucht gebleven er is een film gemaakt, dus wie die wil zien moet na de vakantie maar even langskomen bij Sabine.

Na deze activiteit zijn we naar het dorpje Arrowtown gegaan, een oud en gezellig dorpje wat wel leuk was om even door heen te lopen en wat te eten. Daarna zijn we richting onze camping in Queenstown terug gegaan. 's Avonds zijn we wezen midgetgolfen bij een erg leuke baan (alles bewoog, liften voor de balletjes etc.) en daar heeft Sabine mij weten te verslaan (66 om 68). Vervolgens met zijn 2tjes uit eten geweest.

De volgende dag wou Sabine graag paard rijden, en ben ik ook mee geweest. We gingen rond half 2 met de bus vanuit Queenstown naar Glenorchy. Daar kregen we een korte instructie en vervolgens moesten we op het paard klimmen. Om eerlijk te zijn vond ik het best eng, vooral in het begin ik had namelijk het grootste paard omdat ik het grootst en het zwaarst was (de andere toeristen waren allemaal chinesen). Maar wat me meer verraste was dat Sabine misschien nog wel banger was (dat paard hoef je dus niet meer te kopen Ab). Verder was de tocht prachtig, het gebied waar we doorheen reden zijn veel films opgenomen (o.a. LOTR, The Chronicles of Narnia en Wolverine). We moesten ook een paar keer met paard en al een rivier oversteken, ik bleef gelukkig droog met mijn grote paard. Foto's hebben we niet kunnen maken, maar ik heb wel een kort filmpje gemaakt mijn mobiel.

Die avond zijn we Queenstown nog even weer ingelopen om naar de film "2012" te gaan. Soort van rampenfilm over het einde van de wereld. Wat ons opviel is dat je hier in de bios geen pauze hebt, je zit dus echt 3 uur lang in de stoel zonder de mogelijkheid om even te plassen..

Toen we terugkwamen in de camper was het al bijna 12 uur en ben ik begonnnen met het ophangen van slingers en ballonnen omdat Sabine 20 jaar werd.

Gedurende de nacht/ochtend zijn we een paar keer wakker gebeld door familieleden die Sabine wouden feliciteren maar verder prima geslapen.

Die vrijdag zijn we naar Kawarau Bungy Centre gereden, 's werelds eerste bungee plek. Ik had besloten om hier maar eens een sprong te maken. We waren wat aan de vroege kant waardoor we een uurtje moesten wachten maar dat gaf ons mooi de mogelijkheid om de andere sprongen te bekijken. Om 3 uur was het dan zover, ik had me gemeld op de brug en nadat iedereen voor mij gesprongen had was het mijn beurt. Hij vroeg of ik een stuk de rivier in wou, dat leek me wel wat en ik zei ja. Nadat ik was vast gemaakt schuifelde ik na de afgrond, en was het moment daar om te springen. De sprong was wat eng, maar wel fantastisch en ik ging compleet kopje onder in de rivier. Dat leverde me veel applaus op van de toeschouwers.. Sabine heeft het hele gebeuren gefilmd dus om een indruk te krijgen kun je het filmpje hieronder bekijken.

De rest van de dag hebben we het rustig aan gedaan en 's avonds zijn we weer uiteten geweest. Ook was er die avond vuurwerk in de stad maar of dat speciaal voor Sabine was weten we niet...

Gisteren hebben we Queenstown verlaten en zijn we richting Te Anau gegaan. Onderweg werden we nog aangehouden door een politieagent. Wat bleek nou, de persoon voor ons reed niet door (85km/u) en wij bleven er netjes achter, maar volgens die agent hadden we of moeten inhalen of langs de kant van de weg stil moeten gaan staan om het verkeer achter ons te laten passeren. Beetje vaag maar goed we kwamen er vanaf met een waarschuwing.

Op de camping in Te Anau wouden we de 4 daagse Milford Sound Track boeken maar deze bleek €1900,- te kosten voor 2 personen. Iets teveel van het goede! Daarom hebben we maar besloten om de 1 daagse bus/boot combi te nemen voor heel wat minder geld.

De rest van de dag hadden we verder nog een 2 persoons skelter gehuurd om het stadje te verkennen. Daarmee trokken we overigens veel bekijks. Die avond ook nog de playoff wedstrijd tussen Nieuw Zeeland en Bahrein gekeken en de kiwi's hebben gewonnen en gaan voor de 2e keer ooit na het WK.

Het is nu zondagmorgen en we zitten bij de receptie te wachten op de bus. Hopen dat we een beetje mooi weer hebben..

Dat was het voor nu, jullie horen wel weer van ons!

Groetjes

P.s. Namens Sabine bedankt voor alle leuke en lieve reacties

Sabine 20 jaar!

13-11-2009 Bernd 22 Reacties

New Record!

10-11-2009 Sabine 9 Reacties

Hallo!

Afgelopen zondag zijn Bernd en ik aangekomen in Wanaka. De reis hier naar toe was ook weer behoorlijke lang (300 km). Onderweg zijn we nog enkele keer gestopt om te genieten van het mooie uitzicht over zee en we hebben een korte wandeling gemaakt door het Mt. Aspiring National Park.

Na aankomst hebben we eerst wat gegeten en het centrum verkend. Een gezellig plaatsje gelegen aan het meer en met mooi uitzicht op de bergen. Daarna reden we richting de camping. Onderweg stonden twee meiden te liften, maar daar reden wij natuurlijk gewoon langs heen. Toen riepen ze 'aaah kom op'. Nederlanders dus. Toen zijn we toch maar gestopt en zij moesten toevallig ook naar de camping. Hier waren ze erg blij mee en nodigden ons uit om die avond bij hun wat te komen drinken. Zo gezegd zo gedaan en het was erg gezellig en laat geworden!

De volgende dag zijn we het centrum nog weer even ingeweest en zijn toen naar Puzzle World gegaan. Daar hebben we ons weer eens vermaakt als een stel kleine kinderen.
Daarna zijn we richting Queenstown gereden. De stad van de adrenaline. We zijn die dag even de stad ingeweest en vervolgens op tijd naar bed gegaan.

Vandaag zijn we de "Skyline Gondola" ingestapt voor een mooi uitzicht over Queenstown. Ook zijn we hier met soort van mini karts de heuvels afgereden (vergelijkbaar met rodelen). Was erg grappig.
Daarna nog een nieuwe poging gedaan om met midget-golfen van Bernd te winnen, maar helaas.. Bernd had ook nog het Nederlandse record verbeterd op deze baan en daar was hij natuurlijk maar al te blij mee!

We gaan nu nog even tv kijken en dan weer naar bed.. Tot de volgende keer.

Groetjes van ons

Pannekoeken, bier en gletsjers..

07-11-2009 Bernd 14 Reacties

Hallo,

Daar waren we weer! We zitten momenteel in Franz Josef en hebben dus heel wat kilometers afgelegd sinds ons laatste verhaaltje..

Nadat we de Golden Bay hadden verlaten zijn we richting Westport gegaan. En omdat we eerst een stuk terug moesten rijden (we kwamen weer langs de camping waar we voor de Golden Bay zaten), was dit een tocht van bijna 300km. Een flinke zit dus, met de nodige beklimmingen en afdalingen. Aangekomen in Westport zagen we al vlug dat hier weinig te beleven was, een beetje een dode boel. Het regende ook nog de hele tijd dus het zag er allemaal erg grauw uit. We hebben toen de rest van de dag maar gerelaxt in de camper en zijn op tijd gaan slapen.

De volgende dag zijn we richting Greymouth gegaan, de route die we daarvoor volgde is 1 van de mooiste routes ter wereld volgens de Lonely Planet. Voordat we aankwamen in Greymouth hebben we eerst een tussenstop gemaakt bij de Pancake Rocks. Deze stenen zijn zo genoemd omdat het net lijkt alsof het allemaal op elkaar gestapelde pannekoeken zijn (zie foto's). Erg mooi om te zien.

Daarna zijn we Greymouth ingereden en hebben we de top 10 camping opgezocht. Van hieruit besloten we om het centrum maar eens in te lopen om te gaan midgetgolfen. Alleen was het verder lopen dan gedacht (klein uur gelopen). Aangekomen bij het Midgetgolf heb ik Sabine even een poepie laten ruiken :p (de uitslag: 54 - 63) .

Op de terugweg kwamen we langs een bierbrouwerij en toen leek het ons wel leuk om een rondleiding te nemen. Helaas, waren we daarvoor net iets te laat, maar gelukkig konden we nog wel meedoen met het bier proeven!

De daarop volgende dag zijn we op weg gegaan richting Franz Josef, bekend om zijn grote gletsjer. Aangekomen in het dorpje hebben we daar een beetje rondgewandeld en zijn toen richting top 10 gegaan. Daar hebben we een wandeltocht geregeld naar en op de gletsjer. De rest van de dag heb ik nog een beetje getraint en wederom gerelaxt (het blijft een vakantie).

Zaterdag werden we om half 1 opgehaalt door de gletsjer gidsen, we werden naar hun centre gebracht en daar kregen we een korte uitleg en de nodige kleding (schoenen, sokken, broek, jas en van die ijzeren spikes voor op het ijs). Een kleine 20 min. later waren we afgezet aan de voet van de gletsjer en kon de tocht beginnen. Eerst moesten we een uur lopen voordat we uberhaupt bij het ijs waren, daar aangekomen deden we onze spikes onder en begon de ijsklim. Het was een leuke wandeling en een compleet nieuwe ervaring voor mij en Sabine.

Na deze wandeltocht zijn we op de camping de jaccuzi in gegaan om lekker bij te komen.

Het is nu ondertussen zondagochtend en we gaan zo onderweg na Wanaka (wederom een lange tocht). Ik hoop dat ze daar Wifi hebben op de camping of een goeie mobiele dekking zodat ik nog wat mee kan krijgen van Fc Twente - Ajax. We zullen zien.

Verder lezen we jullie reacties altijd met veel plezier (als we 's ochtends wakker worden kijken we altijd eerst of er nog nieuwe reacties zijn), en hopen ook dat jullie blijven reageren. We proberen ook zoveel mogelijk jullie vragen te beantwoorden in onze verhalen, we hopen dat dat een beetje lukt.

Dat was het voor nu, tot lezens!

Golden Bay

04-11-2009 Sabine 11 Reacties

Dag lieve mensen,

Zoals Bernd vertelde zijn we afgelopen zondag vroeg opgestaan om te gaan kajakken langs het Abel Tasman Park.
We werden eerst met een watertaxi richting het noorden van het park gebracht om op de mooiste plekjes te gaan kajakken. Na enkele instructies gingen we het water op. Na wat peddelen kwamen we bij Bark Bay waar we werden verrast door jonge zeehondjes! Het water was er ook zo helder dat we ze overal om onze kajak heen zagen zwemmen. Was echt prachtig!
Ook hebben we tijdens onze tocht de blauwe pinguin gezien, de kleinste pinguin ter wereld. We hebben de tocht afgesloten met een korte wandeling door het park en een bezoek aan de Split Apple Rock.

De volgende ochtend zijn we vertrokken richting Pohara, Golden Bay. Onze camping lag vlak aan het strand. Het was niet echt ver rijden vanaf Motueka dus om 11 uur zaten we al lekker op het strand :D eerst was het nog een beetje bewolkt, maar dat ging al snel over. Bernd is weer druk geweest met graven en dat had een mooi resultaat (hart). Ook een passerende kunstenaar was onder de indruk.

De volgende ochtend wouden we verder rijden richting Westport, maar toen we de camper uitstapte en de zonnestralen onze gezichten raakten wisten we dat we hier nog een dagje moesten blijven. We hebben ons de hele dag vermaakt; Bernd met zijn schep en ik met mijn boek! En wat vinden jullie van z'n tweede kunstwerk?

Vanochtend zijn we, ondanks het mooie weer, de camper ingestapt om richting Westport te gaan. We hebben net een stop gemaakt bij Te Waikoropupu Springs: 'NZ largest freshwater spring and reputedly the clearest in the world'.

Het navigatiesysteem zegt nog meer dan 200 km te gaan dus we zitten eerst nog even op de weg..

Groetjes aan iedereen! Liefs Bernd en Sabine

P.s. Gefeliciteerd met je baan Annabel, klinkt super! :)

Vaarwel Noordereiland!

31-10-2009 Bernd 11 Reacties

Een goeiedag!

Zo, dat waren weer een paar bewogen daagjes, het begon donderdag toen we richting het parlementsgebouw van Nieuw Zeeland zijn geweest in Wellington. Daar een rondleiding gekregen door het gebouw en een uitleg gehad over hoe het politieke systeem in elkaar zit (al was dat soms wel lastig te volgen in het Engels). Zelfs nog even langs de camera van NZ TV gelopen maar dat zal vast niemand van jullie gezien hebben... De tour was verder interessant, misschien moet ik maar eens een keer overwegen om de 2e kamer in Nederland te bezoeken want daar ben ik nog nooit geweest..

De volgende dag hebben we eerst lekker uitgeslapen en zijn toen richting de Interislander Ferry gegaan. We waren redelijk op tijd, dus we hebben een lange tijd moeten wachten.. maar na goed een uur wachten konden we dan eindelijk de camper de ferry oprijden. Ik ben wel eens eerder met een ferry geweest, maar kan me daar niet echt veel meer van herinneren. Voor Sabine was het de eerste keer. Het begin van de tocht ging prima, maar na ruim een half uur werden de golven toch wel erg groot. Daardoor ging de ferry flink heen en weer en dat had tot gevolg dat Sabine en ik allebei flink beroerd werden.. op een gegeven moment zaten we zelfs buiten met een kotszakje bij de hand! Gelukkig is het allemaal goed gegaan en hadden we het zakje niet nodig. Uiteindelijk na 2 uur varen werdt het schommelen gelukkig minder en konden we het laatste uur toch nog een beetje genieten van de tocht.

Aangekomen in Picton hebben we daar een camping opgezocht, heb ik de toto nog even ingevuld (zag dat ik nog steeds boven je sta Peter) en zijn we vervolgens na het eten naar bed gegaan.

Gisteren (zaterdag) begonnen we de dag met een bezoekje aan een Nederlandse bakkerij, helaas waren de eigenaren niet aanwezig maar we hebben wel een rol met speculaas koekjes kunnen kopen. Toch nog een beetje Sinterklaas voor ons hier..

Vervolgens hebben we ons tocht voortgezet naar een wijngaard/wijnproeverij daar verschillende wijnen geproeft. Ik moet zeggen dat Sabine en ik niet echt wijndrinkers zijn, maar sommige wijnen smaakten goed!

Daarna zijn we doorgereden richting Nelson, een redelijke grote plaats. Daar hebben we wat winkels bekeken en wat gedronken in een café en hebben toen besloten om door te rijden richting Motueka.

Tevens heb ik van Sabine vandaag mijn verjaardagscadeautje gekregen voor mijn 23ste verjaardag (is al weer even geleden maar was mijn eigen schuld) namelijk: Nike+ hardloop schoenen (houd in dat ik ze kan koppelen aan mijn Ipod Touch en kan zien hoeveel en hoelang ik hardloop) en een Nike sportbroekje. En nadat we waren aangekomen op onze camping in Motueka ben ik ze maar gelijk gaan gebruiken. Over 2 maand komt de Oliebollencross er namelijk weer aan en het is alweer bijna 4 jaar geleden dat ik daar een eervol resultaat heb neergezet.

Vandaag gaan we een kajak tocht (+ gids) doen langs het Abel Tasman Park. Ze komen ons zometeen om 7:50 al ophalen dus we waren er lekker op tijd uit (en dat op een zondagochtend). Maar het park schijnt erg mooi te zijn en het zou vandaag zo'n 22 graden worden dus ik hoop daar ook nog even het water in te kunnen springen. Maar goed ik moet stoppen, jullie zien de fotos wel verschijnen!

Tot de volgende keer!

Windy Wellington

29-10-2009 Sabine 7 Reacties

Hallo!

Afgelopen maandag zijn Bernd en ik vertrokken uit Tongoriro National Park. We zijn daar trouwens niet wezen skien. Misschien komt dat nog op het Zuider Eiland.
We zijn daarna naar Whanganui gereden. We dachten dat onze camping mooi aan het strand zou zitten, maar dat bleek een rivier te zijn. Maar gelukkig hadden ze wel een zwembad waar Bernd lekker kon relaxen (even helemaal weg..). Dat mocht ook wel, want maandag ging om 02.30 de wekker al! Meneer kon natuurlijk de wedstrijd Fc Twente - Fc Groningen niet missen (Fc Twente radio). Ook ik mocht meegenieten want bij elke goal werd er flink gejuicht.

Die dag zijn we op de camping lekker actief geweest op het springkussen en we hebben tijdraces gehouden op de skelter.. Al was het niet echt een spannende race; mijn snelste tijd kwam na Bernd 's sloomste tijd ;)
Die avond hebben we ook niet veel geslapen, er waren zware regenbuien en een gedeelte van de buien hadden we in de camper zelf!

Dinsdag zijn we naar Wellington gereden, ook wel Windy Wellington genoemd. Die middag hebben we in de stad het Te Papa museum bezocht. Erg leuk museum over alles wat met NZ te maken heeft; natuurkrachten, onderwaterwereld, geschiedenis van het land etc. We hebben o.a. een opgebaarde octopus gezien! Ook hebben we het effect van een aardbeving kunnen ervaren.
Na het bezoek aan het museum zijn we lekker uit eten geweest. Kenmerkend van NZ is dat ze hier allemaal gek op vlees zijn. Dat komt dus mooi uit! Hihi en dat betekend gelukkig geen insecten op ons bord Fabian en Desley ;)

Gisteren zijn we met een kabel auto naar het Cable Car Museum en Wellington Botanic Gardens geweest. Tegenwoordig gebruiken veel particulieren een prive 'cable car' om snel en gemakkelijk bij hun woning te komen die op een stijle heuvel/berg staat. Handig ;)
Hierna zijn we het centrum nog even ingeweest en zijn naar de film geweest: Final Destination 3D.

Vandaag gaan we nog even de stad weer in. Morgenmiddag vertrekken we om 2 uur met de ferry naar het Zuider Eiland! De overtocht duurt ongeveer 3 uur. Veel toeristen en locals zeggen dat het Zuider Eiland nog veel mooier moet zijn! We zijn benieuwd :)

Hihi en het 'samenwonen' gaat prima hoor ;) Bernd doet de zware klusjes die niet geschikt zijn voor vrouwen (stroom aansluiten, water bijvullen, etc.) en ik doe de klusjes die volgens Bernd niet geschikt zijn voor mannen (koken, wassen, etc). Haha

Groetjes aan allemaal!

Even helemaal weg..

26-10-2009 Bernd 14 Reacties

Sneeuwwitje

25-10-2009 Bernd 9 Reacties

Hallo,

We zijn vandaag aangekomen in het Tongariro National Park en Sabine heeft voor het eerst in haar leven op een echte ski piste gestaan!

Straks meer daarover, ik zal eerst vertellen wat we gisteren allemaal hebben gedaan. Zoals jullie misschien op de foto's al wel hadden gezien, zijn we gisteren wezen Quad rijden. Dat was echt gaaf! Allebei een eigen Quad (handmatig schakelen) en een gids die ons dwars door de natuur van Nieuw Zeeland stuurde. Dat hebben we 2 uur volgehouden, daarna zijn we het centrum van Taupo ingeweest om wat te eten en vervolgens hebben we tot 's avonds laat in het zwembad gezeten.

Vanmorgen zijn we vertrokken uit Taupo en richting het Tongariro National Park gegaan. Daar aangekomen hebben we eerst een camping plek besproken en zijn toen richting de ski piste gegaan. Daar zijn we vervolgens met ski liftjes omhoog gegaan en voor we het wisten stonden we midden in de sneeuw. Erg mooi zoals je op de fotos kunt zien.

De rest van de dag hebben we lekker geluierd en momenteel liggen we zelfs alweer in bed. Morgen gaan we richting het strand en de dag erna hopen we in de hoofdstad Wellington aan te komen.

De groeten!

Maori Experience

23-10-2009 Sabine 10 Reacties

Dag allemaal,

Bernd en ik hebben weer veel leuke dingen gedaan en gezien! Even zien waar we met de laatste blog zijn gebleven.. Oja! Bij de Maori Village. Dat was echt een hele leuke avond.

De avond begon met een welkomstoespraak in een grote tent. En die persoon deed het echt geweldig! We bleken met 16 verschillende nationaliteiten aanwezig te zijn en iedereen werd in zijn eigen taal begroet. Echt knap hoe die dat deed.
Vervolgens gingen we naar buiten om te zien hoe de Maori's onze maaltijd aan het bereiden waren. Dit doen ze onder de grond met hete kolen. Dit noemen ze Hangi. Daarna hebben we de Maori's in actie gezien in hun oorlogskano.
Voordat we begonnen aan ons diner kregen we een Maori voorstelling. Ze lieten ons hun oorlogsdans zien (haka), hun wapens, hun muziek en we leerden enkele Maori-groeten. We hebben vervolgens heerlijk gegeten en leuke mensen ontmoet!

De volgende dag hebben we een mountainbike gehuurd om te gaan fietsen in Whakarewarewa Forest. We begonnen met wat eenvoudige routes (grade 2). Bernd had het na een poosje wel gezien en pakte route grade 4 (lange stijle klims, moeilijke en gevaarlijke objecten). De eerste ging redelijk (maar 1x gevallen), maar de tweede was behoorlijk zwaar. Heb meer gelopen dan gefietst ;) Duurde toen niet lang meer en lagen weer lekker lui op bed!

Vandaag zijn we naar Thermal Wonderland geweest. Dit is NZ meest kleurrijke volkanisch gebied. We zijn vroeg opgestaan om de uitbarsting van Lady Kox Geyser niet te missen (elke dag om 10.15 a.m.). We waren precies optijd, en was erg mooi om te zien.

Vervolgens zijn we richting Taupo gereden en een stop gemaakt bij de Huka Falls. En deze hebben we van heel dichtbij gezien, namelijk met een Jetboat! Dat was gaaf! We zijn lekker nat geworden ;) Om die reden hebben we er geen digitale foto's van gemaakt, bang dat de camera het niet zou overleven.
Ook hebben we poging gedaan tot golfen, vanuit zo'n drive-in. Waren 4 holes op het water en als je er een raakte kon je een geldprijs winnen. 20 ballen geslagen en niet een in de buurt.. Zijn maar snel verder gereden.

En nu zitten we op de camping in Taupo (waar we de rest van de dag lekker in een hot water pool hebben doorgebracht). We blijven hier 2 nachtjes en rijden dan door naar Tongariro National Park.

Fijne dag allemaal! Wij kruipen zo lekker ons bedje in.

The Shire

21-10-2009 Bernd 7 Reacties

Hallo!

Daar was ik weer.. we zitten momenteel te wachten op de bus richting de Maori, dus ik dacht schrijf even een blogje.

Soms zijn de fotos vlugger dan het verhaal, en daardoor staan sommige fotos maar heel kort op de voorpagina (zoals de hot water beach en Waihi beach fotos). Je kunt deze fotos terugvinden door te klikken op de knop onder de fotos. Voor het geval je dit niet wist :)

Zoals Ilse al scherp opmerkte zijn we inderdaad na de enigste nog bestaande set van Lord of the Rings geweest. Om precies te zijn naar de woonplaats van de Hobbits genaamd 'De Gouw' of 'The Shire' zoals ze het hier noemen. Hier speelde zich de begin en eind scene af van de Lord of the Rings trilogie. Sommige stukken van de set waren al afgebroken, maar andere waren gelukkig nog intact. Het was erg leuk om zo tussen de Hobbit huisjes te lopen, vooral om dat we veel dingen herkenden uit de films.

Aan het einde van de trip werd ook nog gedemonstreert hoe ze schapen scheren in NZ, had verder niks met LotR te maken, maar omdat de set op een schaap boerderij staat doen ze het erbij. Sabine denkt er over om een paar lammetjes mee naar huis te nemen, dus dan weet je dat alvast Ab ;)

Na onze LotR excursie zijn we richting Rotorua gegaan, en zijn rond 17.00 uur aangekomen op een camping midden in de stad. In Rotorua wonen zo'n 70.000 mensen en er is hier veel te beleven. We zijn daarom van plan om hier 3 nachten te blijven (het ballonnetje zal dus een paar dagen stil staan).

Vandaag (de volgende dag) zijn we verder nog richting een Spa geweest waar Sabine een massage heeft gehad. En nu zitten we dus in de bus richting de Maori. De gids begint met zijn uitleg, dus ik moet stoppen!

Hot Water

19-10-2009 Bernd 9 Reacties

Hallo iedereen,

Hierbij weer een berichtje uit Nieuw Zeeland. Voordat ik begin, wil ik eerst nog even terug komen op de vorige blog. Sabine had aangegeven welke dieren we allemaal hadden gezien, die hebben we ook idd gezien alleen in de dierentuin (grapje van haar kant). Olifanten komen in het wild niet voor in NZ ;) Van oorsprong leven hier namelijk alleen maar vogels en insecten. Ok, ook een paar vleermuizen maar dat waren dan ook meteen de enigste zoogdieren. Nu zijn hier tegenwoordig wel wat meer zoogdieren (honden, koeien, katten, paarden enz.) maar voor zebra's, leeuwen, tijgers etc. moet je nog steeds na Afrika..

Eergisteren zijn we dus aangekomen in Coromandel Town, daar hebben we onze camper geparkeerd en ben ik voor het eerst deze vakantie wezen zwemmen in de zee (zie fotos). Eerder was niet mogelijk omdat het of slecht weer was, de zee was niet geschikt om te zwemmen of we zaten in het binnenland (en dus geen zee in de buurt). Verder zakte het water met Eb een heel eind terug, waardoor wij een heel eind de baai in konden lopen. Erg leuk!

De volgende dag zijn we op zoek gegaan naar de goudmijn daar hebben we een uitleg gehad over goud in Nieuw Zeeland. Erg interessant alleen soms wel een beetje moeilijk om te volgen. Het kwam er iig op neer dat ze al heel veel goud hier gevonden hebben, en dat 80% van het totale goud nog steeds in de grond zit! We mochten vervolgens ook zelf nog op zoek naar goud in de rivier maar we hebben helaas niks gevonden..

Omdat de excursie erg lang duurde en het ondertussen al te laat was geworden om naar onze volgende activiteit te gaan leek het ons verstandiger om weer op dezelfde camping te overnachten. Hier waren de eenden die we constant brood geven natuurlijk maar wat blij mee..

Vandaag op tijd op gestaan om richting Hot Water Beach te gaan. Dit is een strand waar water met een temperatuur van 60 graden uit de grond komt. Toen we er aankwamen hebben we eerst een schep gekocht en ben ik wat gaan graven voor de lol. We moesten namelijk wachten tot het Eb was om het hete water te vinden.

Tegen 2 uur was het dan zover, we gingen richting de rots waar het warme water de grond uit komt. Daar hadden zich ondertussen al wat meer mensen verzameld en ook al de nodige poeltjes waren ontstaan. Ik had Sabine ook een mooie poel gegraven waar ze in kon gaan liggen. De poel in het midden was de bron van het hete water, daar was het water dus ook echt 60 graden. Grappig was dat telkens mensen dachten dat die poel vrij was om in te gaan liggen, maar zodra ze een voet er in hadden gezet waren ze meteen weer vertrokken. Er werd door omstanders dan uitgelegd dat die poel niet voor niks leeg was..

Na ons strand avontuur zijn we richting onze nieuwe camping gegaan, Waihi Beach, de beste camping van Nieuw Zeeland. Voor het eerst ook een camping met een zwembad en daar heb ik dan ook de rest van de middag ingelegen. Het is op het moment van schrijven al weer avond, dus we gaan een dvdtje kijken en dan richting bed...

Groeten,

Vulkanen, kiwi's en Guus Geluk

17-10-2009 Sabine 5 Reacties

Dag allemaal,

Afgelopen woensdag hebben Bernd en ik het vulkaaneiland Rangitoto bezocht. De stad Auckland is gebouwd op 48 vulkanen. Rangitoto is de grootste en jongste vulkaan (600 jaar).
In een soort van treintje (trekker met aanhanger) werden we het eiland rondgeleid. Het laatste stuk naar de krater hebben we gelopen. Tijdens onze trip naar Rangitoto hebben we voor het eerst deze vakantie Nederlanders ontmoet, was erg gezellig.
Na afloop van de excursie zijn we de stad nog weer in gegaan en lekker uit eten geweest.

Donderdag hebben we eerst lekker lang uitgeslapen (Bernd: "Je zult denken ze doen niet anders, maar omdat we elke dag om 10 uur van de camping moeten wezen gaat bij ons de wekker ook al om 8uur."). Daarna zijn we richting het Auckland museum gegaan om het 1 en ander te weten te komen over Auckland en haar geschiedenis. 's Avonds wederom uit eten geweest.

De volgende dag zijn we vroeg opgestaan om de kiwi vogel te gaan spotten! En we hebben hem gezien! Helaas mochten we er geen foto van maken. Ook hebben we van dichtbij een olifant, tijger, leeuw, nijlpaard, aap, reuze schildpad en een papegaai gezien! Geweldig was dat :D

Vervolgens zijn we naar Papakura gereden. Hier woont een broer van een bewoonster van de Stoevelaar (waar ik werk). We wouden hem verassen met een brief en foto's van haar. Helaas was hij niet thuis.

Dus vandaag (zaterdag) hebben we het opnieuw geprobeerd. En met succes! We hebben samen wat gedronken met hem en zijn vrouw en zijn toen weer op pad gegaan.

We rijden nu richting het plaatsje Coromandel. Dit schiereiland had vroeger een van de grootste goudmijnen ter wereld.. Komt dat even goed uit; dat Bernd van graven houd! Die gaat zich eens even mooi nuttig maken.

In Memoriam Rini Waanders 31/01/1958 - 17/10/2004

Are u on honeymoon?

14-10-2009 Bernd 10 Reacties

Hallo allemaal,

We zijn ondertussen aangekomen in Auckland, de grootste stad van Nieuw Zeeland en tevens de stad waar we met het vliegtuig zijn geland. Omdat hier ook veel te zien en beleven is hebben we besloten om 3 nachten hier te blijven.

Maar voordat ik verder praat over Auckland zal ik jullie even laten weten wat we de afgelopen dagen hebben gedaan. Na ons verblijf in het Waipoua Kauri Forest zijn we richting Matakohe gegaan, een klein dorpje aan een baai. Daar was het erg rustig (we waren de enige op de camping). Naast de camping lag een Kauri museum, daar zijn we uiteraard even langs geweest. We zijn er meer te weten gekomen over de Kauri bomen en hoe deze omgehakt werden en vervoerd werden naar de bewoonde wereld. Een hele klus omdat die bomen zo gigantisch groot zijn..

Na ons museum bezoek zijn we nog even richting de baai gelopen om daar een poging tot zwemmen te doen (het was die dag zonnig en warm), maar toen we daar aankwamen zag het er niet geschikt uit om te zwemmen. Dus zijn we het hele stuk naar de camping maar weer terug gelopen.

De volgende dag (gisteren) zijn we vroeg richting Auckland vertrokken. We hebben eerst even een bezoekje aan KEA Campers gepleegd om een stoel en tafel achter te laten. Nam veel ruimte in en we gebruikte het niet. Nu kan ik wat meer bier meenemen ;) Haha! Ook hebben we een nieuwe TomTom gekregen, want die van ons functioneerde niet.

Na ons bezoek aan KEA zijn we na een camping in Auckland gegaan om daar onze camper te parkeren voor 3 nachten (zoals als ik reeds vermeld had). Daarna hebben we bus gepakt naar het winkelcentrum van Auckland om daar eens rond te kijken. Ook hebben we daar een bezoekje gepleegd aan de Sky Tower, het uitzicht punt over Auckland. De toren is ongeveer 4 meter hoger dan de eifeltoren. Wij zijn zo hoog gegaan als mogelijk voor bezoekers, een kleine 220m, en hebben daar genoten van het uitzicht. Hoewel ik moet zeggen dat ik wel een klein beetje last van hoogtevrees had...

Ondertussen was het al avond geworden en zijn we terug gegaan naar de camping. Daar nog even een dvd gekeken en toen gaan slapen.

Vandaag gaan we richting de jongste vulkaan van Auckland (Rangitoto), op het moment van schrijven zitten we in de ferry er naar toe het is namelijk een eiland. De reis naar de haven was ook opmerkelijk, omdat de bussen staken moesten we met de taxi. De taxi chauffeur vond dat wij er zo gelukkig uitzagen en vroeg of we op huwelijksreis waren... Haha!

Dat was het wel voor nu, wij stappen nu het eiland op!

The Far North

11-10-2009 Sabine 15 Reacties

Dag allemaal,

Hier weer een berichtje van ons! Afgelopen dagen waren weer erg leuk. Vrijdag hebben we lekker genoten op het strand en toen kwamen we aan de klets met een local. Erg leuk om elkaars ervaringen in het dagelijkse leven te wisselen. Ze keek ervan op dat wij het hier niet duur vinden. Vooral de brandstofprijzen, want als het ook maar even kan gaan ze met de boot naar de naast gelegen plaatsjes. Terwijl ze omgerekend maar 0,55 eurocent per liter diesel betalen!

Zaterdag zijn we naar Cape Reinga gereden. Hier komen de Tasman Zee en de Pacific oceaan bij elkaar. Voor de Maori's is deze plek heel belangrijk want ze geloven dat via deze weg de reis van hun ziel naar het hiernamaals begint.
Het uitzicht was ook hier weer schitterend! Vervolgens gingen we naar onze camping, en die zat vlak naast 90 Mile Beach. Wat een golfen! Alleen de naam klopt niet helemaal; het strand is geen 90 Mile, maar 90 km :)

Gisteren zijn we naar het zuid-westen gereden en reden toen door het Waipoua Kauri Forest (je leest het goed, we reden er door). Hier staan bomen van wel 60 meter lang en met een diameter van 5m. Op de foto zie je de boom Tane Mahuta. De grootste kauri boom. Hij is tussen de 1200 en 2000 jaar oud!

Voor de rest lezen we met veel plezier jullie reacties en hopen we dat jullie ook reacties achter blijven laten..
En hierbij willen we ook gelijk een paar antwoorden geven op de vragen die we voorbij hebben zien komen; de camper past niet door de McDrive ;) De boom die Bernd vast had op de foto van een paar dagen terug is niet de dikste boom, dat is de boom die we gisteren hebben gespot (staat ook tussen de foto's nu)! Als we in de camper eten dan kook ik altijd (meestal rijst). We konden helaas niet zwemmen met de dolfijnen omdat er een jonkie bij was. Het slapen in de camper gaat prima, de eerste avond hadden we het wat koud maar nu slapen we heerlijk! Verder hebben we geen last gehad van Jetlag maar liggen we 's avonds wel op tijd in bed, want als het eenmaal donker is, is er niet zoveel meer te beleven. Het rijden gaat prima, de camper rijdt erg comfortabel :) Onderweg komen we veel bed and breakfast tegen. En ik verwacht inderdaad niet dat ik nog veel bruiner ga worden.. :(

Sorry, dat deze blog wat langer opzich heeft wachten maar we hebben helaas niet altijd bereik met de telefoon (en dus ook geen internet).

Verdrag van Waitangi

08-10-2009 Sabine 13 Reacties

Hoi allemaal,

Vandaag zijn Bernd en ik naar de Waitangi Treaty Grounds geweest.
Dit gebied heeft een bijzondere betekenis omdat hier in 1840 het "Verdrag van Waitangi" is getekend door de Maori's en de Engelsen.
Ook staat hier de grootste oorlogskano ter wereld (35m lang), welke is gebouwd tijdens het 100jarig jubileum van het Verdrag van Waitangi. Helaas hebben we deze niet kunnen zien omdat ze er rondom bezig waren.. Wel hebben we een Maori's ontmoetingshuis bezocht en het verdragshuis.

Vervolgens hebben we twee waterfallen bezocht. Toen kwamen we twee toeristen te voet tegen die ons de weg vroegen. Overtuigd zeiden we rechtsaf, maar toen we weer onderweg waren bleek dat we ze helemaal de verkeerde kant opgestuurd hadden.. en de plaatsjes liggen al zo ver uit elkaar. Oeps...

Nu zitten we in het plaatsje Whatuwhiwhi (wat een namen hè?). We blijven hier twee nachtjes, want Bernd is toe aan vakantie ;) en hier doe ik een poging om bruin te worden (eerder kom ik niet terug).

Van echt koken is nog weinig sprake, meer opwarmen ;) en dat doe ik graag, Bernd mooi de rest!
Bij alle bezienswaardigheden kunnen we trouwens genoeg informatie krijgen, doormiddel van gidsen of informatiepanelen die er staan.

Dolfijnen gespot

07-10-2009 Sabine 12 Reacties

Hoi hoi,

Vandaag is de dag wat anders verlopen dan gepland. We zijn vanochtend vertrokken richting The Bay of Islands. We wilden naar het plaatsje Waitangi om daar naar de Waitangi Treaty Grounds te gaan. Maar onderweg kwamen we in het plaatsje Paihia waar we direct op de boot konden stappen om dolfijnen te spotten! Dat wilden we natuurlijk niet missen.

The Bay of Islands bestaat uit 144 eilanden, bij één van deze eilanden zijn we aan wal gegaan en het uitzicht was prachtig (zie foto's). Ook hebben we het bekende 'Hole in Rock' gezien en zijn we er zelfs doorheen gevaren. Maar het meest belangrijke; we hebben eindelijk dolfijnen gezien! Er zwommen er wel 10 om de boot :D Waaronder een jonkie! We hebben geprobeerd ze op de foto te krijgen, maar dat viel nog niet mee: Wat zijn ze snel!

Na de boottocht zijn we verder gereden en op zoek gegaan naar een camping. Het rijden van plaats naar plaats is al een avontuur opzich. Ik kan voortdurend genieten van de omgeving en het rijden voor Bernd is alsof hij in de achtbaan zit. Veek steile en slingerende wegen.

We zijn net aangekomen in Kerikeri en blijven hier overnachten. Trouwens vannacht niet koud gehad. Haha schapen scheren was geen optie, die zijn we hier nog weinig tegen gekomen. Net zoals de appelmoes Arnold :(

Groetjes!

P.s. Ilse, klinkt leuk de nieuwe body jam. Wie weet bekijk ik hem hier, want die wordt bijna in elke stad gegeven.

Stupid Seagels!

06-10-2009 Sabine 11 Reacties

Hallo allemaal,

Ons eerste nachtje in de camper zit er op. En wat was dat koud! We hadden op iets warmer weer gerekend, Bernd had zijn Salou outfit aan en ik het nachthemd dat ik van de vriendinnen heb gekregen. De volgende ochtend werden we wakker met allebei onze trui en sokken aan ;)

Toen we wakker werden scheen het zonnetje al, heerlijk! Gelijk naar buiten gegaan tot een meeuw mijn humeur verpeste; die poepte mij onder.

Om 12.00 zijn we we vertrokken richting Whangarei. We hebben een stop gemaakt bij Goat Island Marine Reserve. Hier hadden we mooi uitzicht op het onbewoonde eiland Goat Island.

Aangekomen in Whangarei hebben we de Whangerai Falls bezocht. Ook wel de Paris Hilton van de NZ waterfallen genoemd (niet de mooiste maar wel het vaakst gefotografeerd). We moesten eerst wel een stukje klauteren maar dat was zeker de moeite waard.

Morgen gaan we richting Waitangi om ons te verdiepen in de geschiedenis en cultuur van NZ.

Groetjes aan iedereen!

Liefs Bernd en Sabine

p.s. Brenda van harte gefeliciteerd met je verjaardag!

Gelukkig, ze hebben hier Grolsch!

05-10-2009 Bernd 21 Reacties

Hallo allemaal,

We zijn aangekomen in Nieuw Zeeland! Bedankt voor alle leuke reacties, we lezen ze met veel plezier. Onze vlucht is prima verlopen, we zijn gisteravond 23:00 (NZ tijd) gearriveerd in Auckland vervolgens werden we met een shuttle bus naar ons hotel gebracht.

Vanmorgen (gisteravond voor jullie) moesten we er om half 8 alweer uit omdat we werden opgehaald door KEA campers. Nadat we alle papieren hadden ondertekend en onze camper hadden inpakt kon de reis echt beginnen.

De eerste stop was een grote supermarkt waar je echt alles kon kopen, zelfs Grolsch bier !! (Klik) De prijs was wel wat minder, €10,- voor 12 flesjes bier...

Na de boodschappen zijn we richting onze eerste bestemming gegaan, Orewa Beach. Een kleine 40 min. rijden van Auckland. Het uitzicht vanuit onze camper is prachtig zoals je op de fotos kunt zien. Helaas is het weer op dit moment zoals in Nederland (regen) en konden we niet de zee in :( Daarom zijn we Orewa maar even ingelopen om daar de boel te verkennen en een simkaart te kopen zodat we nu overal internet hebben.

Morgen gaan we naar Whangarei om daar o.a. een waterval te bekijken. Meer daarover lees je morgen..

Dat was het voor nu, werk/studeer ze nog... wij gaan slapen.

P.s. Verloren Jeroen? Daar gaat ons kampioensfeest... :(

Welkom op onze blog!

02-08-2009 Sabine 42 Reacties

Hoi allemaal,

Nog eventjes en dan is het zover, Bernd en ik met z'n tweetjes voor 2,5 maand naar Nieuw Zeeland! Wat vorig jaar nog maar een spontaan idee was komt nu steeds dichter bij.

Maar voordat ik meer ga vertellen over onze reis wil ik eerst Nils (broertje van Bernd) bedanken voor het maken van de layout. Super mooi!

Zaterdag 3 oktober vliegen we van Schiphol naar Auckland. Een behoorlijk lange vlucht, namelijk 20 uur lang! We hebben gelukkig een korte tussenlanding in Singapore.

Na een overnachting in een hotel zullen we vervolgens per camper Nieuw-Zeeland gaan verkennen. We trekken van het Noordereiland naar het Zuidereiland. Via deze blog kun je ons letterlijk volgen: Bernd stuurt vanuit Nieuw-Zeeland onze posities door zodat je op de kaart hier rechts precies kunt zien waar we zijn. En natuurlijk zullen we ook foto's en berichtjes achter laten.

We verblijven de laatste twee weken van onze reis in Christchurch. Vanuit hier vliegen we 15 december weer terug naar Nederland.

Maar zover is het nog lang niet, we gaan eerst heerlijk genieten van onze reis! Tot over 2,5 maand!